Het Playful data-driven Active Urban Living (PAUL) project

Wat houdt deelname aan het onderzoek in?

Wat kan ik verwachten als ik meedoe?

Je kunt jezelf aanmelden via een korte vragenlijst (klik op deze link). Wanneer je jezelf aanmeldt voor het onderzoek, wordt er contact met jou opgenomen door Karlijn, een onderzoeker aan de Universiteit van Utrecht.

Het onderzoek bestaat uit drie fases. Eerst is er een kennismakingsgesprek, die online (via Skype of Teams) of op een locatie van jouw voorkeur plaatsvindt. In dit gesprek kun je vragen stellen over de studie en word je kort geïnterviewd over jouw ervaringen met het doen van (kracht)oefeningen en buiten bewegen te bespreken. Het laatste deel van het interview wordt opgenomen door de onderzoeker.

Na het kennismakingsgesprek begint de tweede fase van het onderzoek. Je ontvang dan drie video’s met krachtoefeningen die je thuis kunt bekijken en oefenen. De oefeningen zijn speciaal samengesteld voor dit onderzoek in samenwerking met een fysiotherapeut. Na het uitvoeren van de oefeningen in de video, vragen we jou om de oefeningen te evalueren door een korte vragenlijst in te vullen. We raden jou aan om maximaal één video per dag te proberen. Elk filmpjes duurt ongeveer 12 minuten en het invullen van de bijbehorende vragenlijsten duren ongeveer 10 minuten.

In de laatste fase van het onderzoek gaan we door de wijk wandelen. Jij mag dan een onderzoeker (Karlijn) jouw wijk laten zien en vertellen waar je krachtoefeningen in de buurt kan uitvoeren en waar juist niet. Je mag zelf de wandeling bedenken. Zo kun je bijvoorbeeld laten zien waar je normaal gesproken graag wandelt of heen gaat in uw buurt. De wandeling duurt ongeveer een half uur tot een uur, afhankelijk van de route die je bedenkt. Je mag zelf bepalen wanneer je wilt wandelen, maar bij voorkeur maken we een afspraak binnen twee weken na het introductiegesprek. Tijdens de wandeling word je geïnterviewd en worden er foto’s van de omgeving gemaakt. Je kunt niets verkeerd doen tijdens het onderzoek, het gaat ten slotte over jouw mening en jouw ervaringen!

Je krijgt een bedankje t.w.v. €20 aan het einde van het onderzoek en je maakt kans op een tegoedbon t.w.v. €50, die wordt verloot onder de deelnemers.

De studie zoals aan u voorgesteld is goedgekeurd door de Ethische Toetsing Commissie van Bèta Geo van de Universiteit Utrecht.

Kan ik zomaar stoppen met de studie?

Ja, als je jezelf bedenkt kun je op ieder moment stoppen, zonder hiervoor een reden op te geven. Je hoeft daarvoor alleen maar een mail te sturen met jouw afmelding naar: k.sporrel@uu.nl